تکنولوژی پیشرفته در اختیار شما به همراه قفسه

قفسه های نور در مطالعات متعددی به عنوان راه حل های مناسب برای کنترل نور روز در فضاهای دارای نور جانبی مورد بحث قرار گرفته اند. این سیستمی است که به راحتی قابل تغییر است و طیف وسیعی از راه حل های طراحی را ارائه می دهد.

می توان آن را به راحتی بر روی بیرون و/یا داخل یک دهانه عمودی نصب کرد، می تواند به اشکال مختلف از اشکال صاف ثابت تا سطوح بازتابنده منحنی باشد، یا حتی می توان آن را به طور فعال کنترل کرد.

یک قفسه ابزار پایه دار سبک می‌تواند سایه‌اندازی ایجاد کند و در عین حال می‌تواند بخش قابل توجهی از شار نور ورودی را به سمت سقف هدایت کند و یکنواختی نور روز را بهبود بخشد.

با توجه به عملکردهای فوق الذکر، قفسه های سبک از محبوب ترین راه حل های طراحی سیستم در هنگام بهره برداری از نور روز هستند. هدف از این مقاله دو قسم است.

اولاً ارائه یافته های اصلی تحقیق در رابطه با قفسه فلزی گالوانیزه به عنوان سیستم های روشنایی روز و ثانیاً تجزیه و تحلیل نتایج، تلاش برای ایجاد مبنایی مشترک برای برخی از قوانین طراحی کارآمد و کاربردی.

مقاله حاضر مروری بر تحقیقات انجام شده در سه دهه اخیر در مورد این سیستم ها به همراه پیامدهای مرتبط با آنها در عملکرد نور روز ساختمان و همچنین در تعادل انرژی آن در چند مورد است.

علاوه بر این، بررسی انتقادی اصول طراحی آنها گنجانده شده است، که باعث می شود اطلاعات ارائه شده برای تیم های طراحی در تلاش برای انتخاب سیستم بهینه موجود برای هر پروژه خاص مفید باشد.

در دهه های گذشته، مسائل انرژی و محیطی منجر به افزایش قفسه فلزی دست دوم و بهبود کیفیت روشنایی داخلی در طراحی ساختمان شده است. با این حال، علیرغم پیشرفت های تکنولوژیکی در زمینه روشنایی، نمی توان با کیفیت روشنایی تولید شده توسط نور روز مطابقت داشت.

نور روز به دلیل اثرات روانی و فیزیولوژیکی آن توسط کاربران ترجیح داده می شود. این اثرات به خوبی مستند شده اند و حوزه ای از بهبود سلامت، رفاه و بهره وری برای کاربران تا صرفه جویی قابل توجه در انرژی ساختمان را پوشش می دهند.

سیستم های کنترل روشنایی می توانند مصرف انرژی از برق را تا 20 درصد یا حتی تا 60 درصد در شرایط خاص کاهش دهند. یک مزیت جانبی برای روشنایی مناسب روز، کاهش هزینه های خنک کننده است، زیرا میزان گرمای تولید شده توسط قفسه ابزار پلاستیکی نیز کاهش می یابد.

استفاده از سیستم‌های روشنایی روز، در تلاش برای افزایش روشنایی نور روز، ممکن است مصرف انرژی روشنایی را کاهش دهد، اما برای جلوگیری از افزایش احتمالی بارهای خنک‌کننده به‌ویژه در مکان‌های تحت سلطه خنک‌کننده، طراحی دقیق مورد نیاز است.

بنابراین، وظیفه اصلی تیم های طراحی ایجاد تعادل بین پدیده های متضاد، در تلاش برای به حداکثر رساندن راحتی حرارتی و بصری کاربران است.

به عنوان مثال، کاهش همزمان بهره های خورشیدی و فراهم کردن سطح نور روز کافی با یکنواختی بهبود یافته یک مشکل معمولی است که باید در مرحله طراحی اولیه حل شود.

  • منابع:
  1. A Review of Light Shelf Designs for Daylit Environments
  • تبلیغات:
  1. چگونه در ایتالیا امید به زندگی را توانستند افزایش دهند!
  2. رویت اژدهایی که درون اقیانوس آرام زندگی می کند!
  3. چرم که می تواند گوسفند را زنده کند
  4. آیا می دانستید اولین شعر نیما با نام برنج شمال سروده شد!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.