نایلون زباله رولی در کره مریخ توسط فضانوردان کشف شد

 اختراع نایلون زباله رولی پس از جنگ جهانی دوم، مخترع وینیپگ، هری واسیلیک، در حال آزمایش یک ماده ضدآب و کششی جدید به نام پلی اتیلن بود.

واسیلیک اولین کیسه زباله پلاستیکی را در آشپزخانه خود ساخت و کیسه‌هایی را برای ردیف کردن سطل‌های زباله در بیمارستان عمومی وینیپگ در سال 1950 تهیه کرد.

او این کیسه را از طریق فرآیندی به نام اکستروژن ایجاد کرد که شامل تبدیل گلوله های رزین کوچک به کیسه های پلاستیکی بود. گلوله ها گرم شده و سپس تحت فشار قرار گرفتند تا انعطاف پذیرتر شوند.

سپس این رزین در کیسه‌هایی دمیده می‌شود که در یک انتهای آن مهر و موم می‌شود.
تاریخچه “خوشحال” کیسه های زبالهکیسه های زباله اصلی سیاه نبودند سبز بودند و برای استفاده مسکونی در نظر گرفته نشده بودند.

این کیسه ها به منظور جلوگیری از تکثیر فلج اطفال به بیمارستان عمومی وینیپگ فروخته شد. سپس شرکت یونیون کاربید ایده کیسه زباله را خریداری کرد.

نایلون
تا اواخر دهه 1960 بود که اولین کیسه زباله سبز مسکونی با نام کیسه زباله گلد تولید شد. ساخته جدید به سرعت به موفقیتی خیره کننده تبدیل شد و راه خود را در چندین خانه و کسب و کار پیدا کرد.
رشته کیسه های زباله در امتداددر سال 1984، اختراعی بند کشی معرفی شد که حمل کیسه های پر زباله را برای مردم آسان می کرد. اولین بند کشی با پلاستیک با چگالی بالا ساخته شد.

این کیسه ها دارای مکانیزم بسته شدن قوی بودند و بسیار قوی بودند، اما بسیار گران قیمت بودند. امروزه اضافه کردن بند کشی یک ویژگی رایج است و مصرف کنندگان به دلیل راحتی بیشتر تمایل به خرید این کیف ها دارند.
پیچ و تاب کراواتخوشحالم که کیسه زباله های مسکونی را با اضافه کردن یک کراوات چرخشی که در واقع در سال 1923 توسط جورج هینسون ساخته شد، بهبود بخشید.

این پیچ‌بندها همان مکانیزم‌هایی هستند که برای کیسه‌های نان استفاده می‌شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.