فروش شیرینی سنتی طلا کوب برای اولین بار در تهران

بیشتر ما عاشق غذاها و نوشیدنی های شیرین هستیم. اما پس از آن شیرینی سنتی ، ممکن است نگران این باشید که چگونه شیرینی ها بر دور کمر و سلامت کلی شما تأثیر می گذارند.

آیا شکر واقعا برای ما مضر است؟ شیرین کننده های مصنوعی یا کم کالری چطور؟ دانشمندان در مورد چیزهای شیرینی که بیشتر ما هر روز می خوریم و می نوشیم چه چیزهایی آموخته اند؟

بدن ما برای زنده ماندن به یک نوع قند به نام گلوکز نیاز دارد. دکتر کریستینا راتر، متخصص اطفال NIH و متخصص شیرین کننده ها، می گوید: “گلوکز غذای شماره یک برای مغز است و منبع بسیار مهم سوخت در سراسر بدن است.”

اما نیازی به افزودن گلوکز به رژیم غذایی خود نیست، زیرا بدن شما می تواند گلوکز مورد نیاز خود را با تجزیه مولکول های غذایی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها بسازد.

شیرینی

برخی از قندها به طور طبیعی در غذاها مانند میوه ها، سبزیجات و شیر یافت می شوند. دکتر اندرو برمر، متخصص اطفال و متخصص NIH در مورد شیرین‌کننده‌ها، می‌گوید: «اینها مکمل‌های سالمی به رژیم غذایی شما هستند.

به عنوان مثال، وقتی یک پرتقال می خورید، مقدار زیادی مواد مغذی و فیبر رژیمی همراه با قندهای طبیعی دریافت می کنید. راتر می‌گوید: اگرچه شکر به خودی خود بد نیست، “شکر شهرت بدی دارد که بیشتر سزاوار آن است زیرا ما بیش از حد آن را مصرف می‌کنیم. اکنون تقریباً در هر غذایی که می‌خوریم وجود دارد.»

کارشناسان موافق هستند که آمریکایی ها قند زیادی می خورند و می نوشند و این به همه گیری چاقی کمک می کند. بسیاری از قندی که ما می خوریم به طور طبیعی در غذا یافت نمی شود اما در طول پردازش یا آماده سازی به آن اضافه می شود.

حدود 15 درصد از کالری در رژیم غذایی بزرگسالان آمریکایی از قندهای اضافه شده است. این حدود 22 قاشق چایخوری شکر اضافه شده در روز است.

قندها معمولا برای بهتر شدن طعم غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند. اما چنین غذاهایی می توانند کالری بالایی داشته باشند و هیچ یک از مزایای سلامتی میوه ها و سایر غذاهای طبیعی شیرین را ارائه نمی دهند.