مواد شوینده را جایگزین بنزین کنید

مواد شوینده (یا عوامل کیلیت) اجزای مهم صابون ها و مواد شوینده هستند، زیرا با کاتیون های چند ظرفیتی در محلول آبی ترکیب می شوند و اثرات مضر ناخالصی های فلزی نحوه سیم کشی باغ انگور را از بین می برند.

تعدادی از مطالعات میدانی نشان داده اند که اسید نیتریلوتری استیک (NTA) به آسانی در POTW ها و در سیستم های آبی قابل تجزیه است. نحوه ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت Maki و Macek (1978) غلظت زئولیت را در آب های دریافت کننده پساب زیر 0.2 میلی گرم در لیتر تخمین زدند. مطالعات نظارتی در ایالات متحده و اروپا پتانسیل محدودی را برای تجمع NTA در محیط نشان می دهد (اندرسون و همکاران، 1985).

داده های سمیت با توجه به اثرات سازنده مواد شوینده بر جلبک های متصل در جدول VI خلاصه شده است. علاوه بر این، تحریک بهره وری جلبک در غلظت های 0.5 میلی گرم در لیتر NTA مشاهده شده است (Burgi، 1974، همانطور که در Anderson و همکاران، 1985 گزارش شده است نحوه استفاده از رنگ خوراکی ژله ای را می توانید مشاهده کنید.

با این حال، وقتی با سطوح بالقوه بهره‌وری مورد انتظار با آلاینده‌های مبتنی بر فسفات مقایسه شد، بورگی به این نتیجه رسید که NTA جایگزین بسیار مناسب‌تری است.

نحوه استفاده از رنگ پودری اندرسون و همکاران (1985) همچنین گزارش داد که توانایی NTA در جداسازی یونهای فلزی چند ظرفیتی ممکن است در واقع موجودات آبزی را از سطوح بالای فلزات سمی محافظت کند.

  • منابع:
  1. Removal of Inorganic Compounds From the Environment
  • تبلیغات: 
  1. کربن فعال و استفاده از آن در زندگی روزمره
  2. اهمیت کربن در زندگی انسان!
  3. آموزش سریع شنا با کمک طناب
  4. آیا دمپایی همان کفش است؟