روغن زیتون فرابکر می تواند رگهای بسته قلب را باز نماید

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی قوی است.

تصور می شود که التهاب مزمن عامل اصلی بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2، آلزایمر، آرتریت و حتی چاقی است.

روغن زیتون فرابکر می تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است یکی از دلایل اصلی فواید آن برای سلامتی باشد.

اثرات ضد التهابی اصلی توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود، کلیدی در میان آنها اولئوکانتال است، که نشان داده شده است که مشابه ایبوپروفن، یک داروی ضد التهابی عمل می کند.

برخی از دانشمندان تخمین می زنند که اولئوکانتال موجود در 3.4 قاشق غذاخوری (50 میلی لیتر) روغن زیتون فوق بکر اثری مشابه 10 درصد از دوز مصرفی ایبوپروفن برای بزرگسالان دارد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسید اولئیک، اسید چرب اصلی در روغن زیتون، می تواند سطوح نشانگرهای التهابی مهم مانند پروتئین واکنشی C (CRP) را کاهش دهد.

یک مطالعه همچنین نشان داد که آنتی اکسیدان های روغن زیتون می توانند برخی از ژن ها و پروتئین هایی را که باعث التهاب می شوند، مهار کنند.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مواد مغذی است که مبارزه می کند.

التهاب اینها شامل اسید اولئیک و همچنین آنتی اکسیدان اولئوکانتال است.

روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از سکته کمک کند.

سکته مغزی به دلیل اختلال در جریان خون به مغز شما به دلیل لخته شدن خون یا خونریزی ایجاد می شود.

در کشورهای توسعه یافته، سکته مغزی پس از بیماری قلبی دومین علت شایع مرگ و میر است.

رابطه بین روغن زیتون و خطر سکته مغزی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

یک بررسی بزرگ از مطالعات روی 841000 نفر نشان داد که روغن زیتون تنها منبع چربی تک غیراشباع است که با کاهش خطر سکته و بیماری قلبی مرتبط است.

در بررسی دیگری که روی 140000 شرکت‌کننده انجام شد، کسانی که روغن زیتون مصرف می‌کردند نسبت به کسانی که روغن زیتون مصرف نمی‌کردند در معرض خطر بسیار کمتری برای سکته بودند.